قصه کلاس آموزش تلفن ثابت در ویپان

دیروز کلاس تلفن ثابت توی ویپان برگزار شد. خیال می‌کردم که تلفن ثابت چیز ساده‌ای باشد و نیاز نیست که زیاد فسفر بسوزانم، اما زهی خیال باطل. خانم مهندس که شروع به توضیح دادن کرد من انگار به حرفهای فرازمینی‌ها گوش می‌دادم. پیدا کرن کابل زوج سیم اصلی و فرعی و تعویض آن. پازلی که […]

دیروز کلاس تلفن ثابت توی ویپان برگزار شد.

خیال می‌کردم که تلفن ثابت چیز ساده‌ای باشد و نیاز نیست که زیاد فسفر بسوزانم، اما زهی خیال باطل.

خانم مهندس که شروع به توضیح دادن کرد من انگار به حرفهای فرازمینی‌ها گوش می‌دادم. پیدا کرن کابل زوج سیم اصلی و فرعی و تعویض آن. پازلی که در عین سادگی پیچیده به نظر می‌آمد.

اولین قدمی که باید برای قطعی تلفن چک کنیم سرخط مخابرات است که در جلوی در خانه باید انجام شود و بعد از اطمینان از آن سایر موارد را بسنجیم.

ویپان برای رفع عیب اینترنت کابلی هم پاسخگوست. اینترنت کابلی در نهایت به کیفیت سیم بستگی دارد.

خانم ناصری از سیرتا پیاز تلفن ثابت را شرح دادند حتی اینکه برای عیب‌یابی چه ابزاری را تکنسین باید به همراه داشته باشد. هر چند این را هم تاکید کردند که یک تکنسین زبده با یک فازمتر هم می‌تواند کار خود را انجام دهد و مشکل را رفع کند.

در نهایت کاربلد بودن تکنسین و توجه به جزئیات حرف آخر را می‌زند. بطور مثال توی یک از موارد نیما برای تشخیص یک مشکل در یک ساختمان قدیمی دو ساعت وقت گذاشته بود ولی امید صرف پنج دقیقه آن را تشخیص داده بود._ سیم‌کشی تلفن در ساختمانهای قدیمی و جدید متفاوت است و امید بر حسب تجربه این موضوع را میدانست که ساختمانهای قدیمی سیم‌کشی برق و تلفن برخلاف ساختمانهای جدید در یک لوله و یکجا قرار دارد_ البته این فقط زمان تازه‌کاری نیما بود و الان خودش یک‌پا دست به آچار شده است.

خلاصه که هر روز یک چیز جدید دارم یاد می‌گیرم و این عطش من را به یادگیری افزایش داده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و پشتیبانی : آسان پرداز